Matkalla vanhemmuuteen - perhevalmennus

MLL Kokkolan yhdistys aloitti syksyllä 2018 Matkalla Vanhemmuuteen -perhevalmennuskokonaisuuden joka on suunnattu raskaana oleville, lapsiperheille, ammattilaisille tai muuten vain raskauden, synnytyksen, parisuhteen, vanhemmuuden ja perhe-elämän kiemuroista kiinnostuneille. Valmennus koostuu kuukausittaisista tapahtumista ja kaikki tapahtumakerrat ovat ilmaisia. Tervetuloa mukaan!

TULOSSA!!!

Syksyn 2019 ohjelma: Laita päivät kalenteriin ja seuraa ilmoittelua

To 29.8 Puhutko Kelaa? Kelan asiantuntijan vierailu. Tietoa lapsiperheen etuuksista!

Kelan palveluasiantuntija kertoo lapsiperheen etuuksista ja vastaa kysymyksiin. Kysymyksiä voi esittää ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä.

Ti 10.9 Maria-Liisa Hannulan luento: Pikkulapsen normaali psyykkinen kehitys

Psykoterapeutti & lastenpsykiatri lähestyy askarruttavaa aihetta.

La 5.10 Mammaliikunta: Nice Treenin Fanny Indola

Äitiysliikuntaan erikoistunut Pt Fanny Indola kertoo raskauden aikaisesta ja synnytyksen jälkeisestä liikunnasta.

Ti 5.11 Lasten hätäensiapu

Aina sattuu ja tapahtuu! Tule oppimaan miten toimia ja auttaa lasta tapaturmatilanteissa.

Kevään 2019 ohjelma:

To 31.1 Lasten hätäensiapu

Kokkolan ensi- ja turvakodin vanhemmuuden tukiyksikkö Helmen tila (Isokatu 15 B) klo 18

Kahvitarjoilu, järjestämme myös lastenhoidon.

Ilmoittautumiset 29.1 mennessä sähköpostiimme kokkolan.yhdistys@mll.fi. Ilmoitathan samalla mahdollisesta erityisruokavaliosta ja lastenhoitotarpeesta.

Ke 27.3 Perhesirkus

Sirkuskoulu Kuu, asentajantie 17, 67600 Kokkola

Koko perheen yhteinen liikuntatapahtuma! Akrobatiaa, jongleerausta, vannetemppuja, tasapainoilua...Vanhemman ja lapsen yhteistä liikuntaa ja tekemistä kehonhallintaa ja hahmotuskykyä testaavissa tempuissa. Keskittymis- ja koordinaatiokyky kehittyy, lapsen ja aikuisen vuorovaikutustaidot paranevat

Meitä luotsaamassa Sirkuskoulu Kuun Sara Airola ja Elina Holopainen

Ota mukaasi mukavat vaatteet, tarjoamme janojuomat ja pientä välipalaa!

Mukaan mahtuu 35 sirkustelijaa, ilmoittautumiset 26.3 mennessä tämän linkin kautta

To 25.4 Puhutko Kelaa? Tietoa lapsiperheen etuuksista!

Kokkolan kirjaston Hongell -sali klo 17.30-18.30

Kelan palveluasiantuntija kertoo lapsiperheen etuuksista ja vastaa kysymyksiin. Kysymyksiä voi esittää ennakkoon ilmoittautuisen yhteydessä.

Nyt kaikki joukolla ilmoittautumaan! Tapahtuma toteutuu mikäli saadaan vähintään 20 ilmoittautunutta.

Tarjoilua! Lämpimästi tervetuloa!
Ilmoittautuminen 23.4 mennessä tämän linkin kautta

La 4.5 Lapsiperheen ruokailu

Vingenkatu 1A, 67100 Kokkola (Etelä- ja Keski-Pohjanmaan marttojen toimisto), klo 12-15

Arkiruoka on järkiruokaa!

Kasvisvoittoista, maistuvaa ja terveellistä ruokaa koko perheelle - tervetuloa kokkaamaan!

Makumaailmoja luomassa ja loistovinkkejä jakamassa Etelä- ja Keski-Pohjanmaan Marttojen Heli Similä

Ilmoittautuminen 2.5 mennessä kokkolan.yhdistys@mll.fi tai ilmoittautumislinkin kautta
Ilmoitathan mahdollisesta erityisruokavaliosta

Syksyn 2018 ohjelma:

Ma 27.8 Vauva tulee - Matkalla vanhemmuuteen!

Isojärven nuorisotalo (Laajalahdentie 85 67800 Kokkola), klo 18-19.30

Kokkolan ensi- ja turvakodilta, Vanhemmuuden tuki -yksikkö Helmestä Marjaana Malkamäki ja Tarita Arkkukangas sekä Th Kerttu Peltola kertovat muuttuvasta parisuhteesta, vanhemmuuteen kasvamisesta ja varhaisesta vuorovaikutuksesta vauvan kanssa. Imetyksen tuki ry:n imetystukiäiti paikalla kertomassa toiminnastaan ja vastaamassa kysymyksiin.

Perheen muut lapset voivat tulla mukaan, järjestämme lastenhoidon.

Ilmoittautumiset 23.8 mennessä kokkolan.yhdistys@mll.fi, kerrothan eristyisruokavaliostasi iltakahveja ajatellen ja mahdollisesta lastenhoitotarpeesta.

La 22.9 Mammaliikunta

Isojärven nuorisotalo (Laajalahdentie 85 67800 Kokkola), klo 14-15

Kuinka liikkua turvallisesti raskauden aikana? Kuinka nopeast ja miten synnytyksen jälkeen kannattaa palata liikuntaharrastuksen pariin. Mitä on vatsalihasten erkauma?

Lapset voivat tulla mukaan, järjestämme hoidon.

Ilmoittautumiset 17.9 mennessä kokkolan.yhdistys@mll.fi, kerrothan erityisruokavaliostasi kahvitteluja ajatellen ja mahdollisen lastenhoitotarpeen

La 20.10 Lapsiperheen ruokailu

Keski- ja Etelä-Pohjanmaan Marttojen toimisto (Vingenkatu 15A, 67100 Kokkola) klo 10-13

Miten valmistan itse maistuvaa ja ravitsevaa ruokaa koko perheelle? Soseista sormiruokaan ja koko perheen kattilallisiin - keittiössä hellat kuumana! Tietoa ja taitoa jakamassa Keski-ja Etelä-Pohjanmaan Marttojen Heli Similä

Ilmoittautumiset materiaalihankintojen vuoksi 17.10 mennessä kokkolan.yhdistys@mll.fi

Ti 27.11 Lapsi sairastaa

Isokylän monitoimitalo (Kallisentie 10, 67700 Kokkola) klo 18-19

Nuhaa, kuumetta, kipuja, vatsavaivoja, ihottumaa...Miten hoidan? Milloin lääkäriin?

Kysymyksiin vastaamassa ja terveisiä Soiten lastensairaalasta tuomassa osastohoitaja Anna-Leena Hohenthal ja apulaisosastonhoitaja Nico Jäväjä.

Keitämme kahvit ja järjestämme lastenhoidon! Lämpimästi tervetuloa!

Ilmoittautuminen 23.11.2018 mennessä sähköpostiimme kokkolan.yhdistys@mll.fi. Kerro ilmoittautuessasi erityisruokavaliostasi ja mahdollisesta lastenhoitotarpeesta.